مجموعه نقدهای فیلمنامه ای که برای مجله فیلم نگار نوشته ام

در اوائل کار مجله فیلم نگار، در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵، بخصوص در مدّتی که دوستم جابر قاسمعلی مسئولیت صفحات نقد فیلمنامه آن مجله را به عهده داشت، من هم مرتب درباره فیلمنامه های فیلم های آن سال ها می نوشتم. در اواخر این دوره به نوعی نقد تخصصی یکی از اجزای فیلمنامه رسیده بودیم و من نقدهایی بر شخصیت پردازی و دیالوگ نویسی برخی از فیلم ها نوشتم که تجربه های خوبی بودند. مجموعه نوشته های این دوره، جز یکی دو نوشته که فایل شان را پیدا نکردم، در اینجا آمده است. شاید به کار علاقه مندان به فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلمنامه بخورد. برخی از نوشته ها مانند نقدهایی که بر فیلمنامه های مهمان مامان (داریوش مهرجویی)، خانه ای روی آب (بهمن فرمان آرا) و نفس عمیق نوشته ام نقد و تحلیل خود فیلم ها هم هستند (البته منهای سبک دیداری آنها).
 
طرح کلّی و گسترش

کاغذ بی‌خط

زندان زنان

آوازهای سرزمین مادری‌ام

بمانی

دنیا

از کنار هم می‌گذریم

فرش باد

بوتیک

مهمان مامان

شخصیت‌پردازی

خانه‌ای روی آب / شخصیت‌ها

خانه‌ای روی آب / زنان فیلم و شخصیت مرد (ماهنامه زنان)

این زن حرف نمی‌زند / شخصیت‌ها

نفس عمیق / شخصیت‌ها

گفت‌وگونویسی

جنایت / گفت‌وگوها

مارمولک / گفت‌وگوها

:Share
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Facebook

نوشته های مرتبط

این نوشته در سینمای ایران, فیلمنامه, نقد فيلم ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>